Czym jest cyfrowy PR?
Z cyfrowym Public Relations, masz do czynienia, gdy korzystasz z platform internetowych do zarządzania i zwiększania świadomości i reputacji, oraz zrozumienia Twojej firmy.
Cyfrowy PR zrealizujesz budując relacje z blogerami, dziennikarzami internetowymi i influencerami, którzy są istotni dla Twojej firmy.
Podstawowym celem tej metody jest uzyskanie ekspozycji w mediach na szerokiej gamie platform internetowych, takich jak:
- Sieci biznesowe
- Podcasty
- Blogi
- Nowe strony
- Media społecznościowe
Z pomocą cyfrowej formy PR firmy mogą tworzyć ukierunkowaną kampanię na wielu platformach internetowych, aby dotrzeć do docelowych odbiorców.
Co powinieneś wiedzieć o cyfrowym PR?
Dziś PR, media społecznościowe, content marketing, SEO i digital są ze sobą bardziej powiązane niż kiedykolwiek. Wcześniej specjaliści PR skupiali się przede wszystkim na zarządzaniu i pozycjonowaniu wizerunku marki poprzez wywiady medialne i biura prasowe. Jednak obecnie digital PR łączy aspekty jakościowe do budowania i promowania marki z elementami ilościowymi, z SEO i digital, aby informować o taktyce i strategiach PR.
Przewodnik po cyfrowym PR
Aby zapewnić wiarygodność marki, musisz mieć silną strategię cyfrowego PR. Oto kilka strategii, którymi możesz się kierować.
- Zadbaj o wzmianki w mediach, oferując opinię eksperta: w przypadku pojawienia się najświeższych wiadomości w branży, weź udział w rozmowie i zabezpiecz relacje w mediach, przekazując swoją ekspercką opinię dziennikarzom.
- Przygotuj komunikat prasowy i udostępnij treści warte opublikowania w mediach
- Wzmianki: W cyfrowym PR, agencja rozsyła komunikaty prasowe do dziennikarzy online, w przeciwieństwie do publikacji drukowanych. Jednak komunikaty prasowe są medium wykorzystywanym do przekazywania informacji o Twojej firmie. Dlatego ma to znaczenie tylko wtedy, gdy masz coś godnego przekazania.
- Gościnne publikacje online: publikowanie komentarzy to doskonały sposób na społeczne potwierdzenie marki i tworzenie narracji marki. Pomaga również w budowaniu linków.
- Buduj relacje z mikro-influencerami i Influencerami: Influencerzy, zwłaszcza mikro-influencerzy, mogą łączyć się z grupą docelową. W ten sposób możesz dotrzeć do odbiorców, z którymi nie masz kontaktu.
W jaki sposób można uzyskać korzyści z cyfrowego PR w wynikach wyszukiwania?
Dzięki cyfrowemu PR możesz czerpać wiele korzyści, takich jak lepsza obecność w wyszukiwarkach. Public Relations i SEO są ze sobą powiązane. Jednym z głównych zalet PR jest linkowanie (backlink) z witryn o wysokim autorytecie. Jest to jeden z ważnych czynników rankingowych na stronie wyszukiwarki.
Co więcej, ponieważ Twoja marka jest często wymieniana w Internecie w różnych miejscach, powiększasz ruch na swojej stronie. To również pomaga w poprawie rankingu w wyszukiwarkach.
Jak zacząć budowanie relacji?
Kiedy zaczynasz, jedyną rzeczą, o której musisz pamiętać, jest to, że nie musisz robić tego perfekcyjnie. Swoje działania możesz doskonalić w trakcie ich realizacji. Oto kroki, które musisz wykonać, aby rozpocząć:
- Zidentyfikuj grupę docelową.
- Wyznacz cele.
- Pomyśl o strategiach, które są istotne dla biznesu.
- Opracuj harmonogram działań PR.
- Poszukaj tematów i publikacji.
- Przygotuj sposób dotarcia do blogerów i dziennikarzy.
- Jeśli to wszystko wydaje się zbyt trudne, zatrudnij agencję specjalizującą się w cyfrowym PR i produkcji contentu.
Wniosek
Digital PR jest ważnym elementem marketingu internetowego online. Jeśli naprawdę chcesz zdominować rynek, potrzebujesz silnej kampanii digital PR.
Jeśli nie możesz zrobić tego wszystkiego sam, możesz skorzystać z naszego wsparcia .